A cigaretta

Legalább három órája ülök a laptoppal az ölemben. Mivel a leghalványabb fogalmam sincs, hogy miről írjak, lejátszok néhány parti Solitaire-t és zsinórban elszívok öt darab cigarettát. A redőny résein keresztül látom, hogy esik a hó, észreveszek egy repedést a falon, és eszembe jut, hogy ma még nem ettem semmit. 8 óra 00 perckor kiveszem az utolsó szál cigarettát a dobozból. Meg mernék rá esküdni, hogy a táskámban van még egy dobozzal, de természetesen nincsen. Ezen a ponton még nem fog el a pánik, biztos vagyok benne, hogy simán kibírom reggelig.

A következő másfél órát rendkívül kreatívan töltöm, meredten bámulom az üres Word dokumentumot és az ujjaimmal dobolok a billentyűzeten. Tíz óra tájban már határozottan kezdek ideges lenni, mert se ötletem, se cigarettám nincsen. Tizenegykor dúvadként járkálok fel-alá  a szobában és nem értem hogyan képes egy ilyen kicsi falióra ilyen rohadt hangosan ketyegni. Kimegyek a konyhába, hogy igyak egy pohár vörösbort és biztos vagyok benne, hogy ha így folytatom, hamarosan az Anonim Alkoholisták gyűléseit is kénytelen leszek látogatni. Próbálok az írásra koncentrálni, de kizárólag az jár a fejemben, hogy valahol ebben a rohadt lakásban kell hogy legyen egy szál cigaretta. Elemlámpával és söprűnyéllel felszerelkezve tüzetesen átvizsgálom a konyhaszekrény alatt a kövezetet, mert emlékeim szerint egyszer láttam ide begurulni egyet. Nem találok mást csak egy döglött bogarat és egy fél szem Xanaxot.  Merem remélni, hogy az utóbbi nem célzás akar lenni!  A francba – gondolom magamban, hogy rohadt volna le a kezem, amikor először rágyújtottam! Meglehetősen zaklatott idegállapotban vonulok be a szobába és legépelek háromszázhuszonöt darab kérdőjelet, mert idegesít az üres dokumentum. Az írói- és nikotin válság egyetlen ellenszere, a meditáció. Törökülésbe vágom magam, behunyom a szememet és elképzelem, amint átveszem az irodalmi Nobel-díjat, abszolút füstmentes környezetben. Az érzés fantasztikus, viszont menet közben a szemem sarkából elkezdem stírölni a hamutartót, abban reménykedve, hogy találok benne egy használható csikket. „Te nem vagy normális!!!!! Azonnal tessék ezt abbahagyni!!!”

Próbálok megnyugodni. Ismét behunyom a szememet és mélyeket lélegzem. Gondolatban elindulok a Bokányi Dezső általános iskola felé. Megérkezem. Felmegyek a második emeletre, belépek a lány WC ajtaján és olyan pofont keverek le az ott álldogáló barna hajú tizenhárom éves kislánynak, hogy a szájában lógó cigaretta kirepül a nyitott ablakon. A másik két lány riadtan hátrál és azonnal a WC-be dobják a bűnjelet. Dühöngve rontok be a tanári szobába és meg sem állok az Éva néni asztaláig. „Te itt ücsörögsz, baszki? Ezek hárman meg fent dohányoznak a WC-ben? Tudod te, milyen következményei lesznek ennek? Az egyik egy szép napon a szemétből fogja kiszedegetni a csikkeket! Azonnal emeld fel a segged erről a székről, húzzál fel az osztályterembe és adjál mind a háromnak egy osztályfőnöki intőt! … Ja, és ha már úgyis itt vagyok, az Evelynn White igazán megérdemelné azt a hármast fizikából!”

Féltizenkettőkor kitör rajtam az evési kényszer, röpke fél óra alatt megeszek egy doboz Tic-Tac cukorkát, két zacskó ropit, 4 db műzliszeletet, egy egész üveg meggybefőttet, 20 dkg téliszalámit és három csomag gumicukrot.

Éjfélkor csengetnek, ezért kénytelen-kelletlen kimegyek ajtót nyitni. Egy csapat Mickey egérnek öltözött cigaretta ácsorog a folyosón és azt akarják megtudni, hogy merre van Disneyland. Bevágom az ajtót és sürgősen utánanézek a neten, hogy a nikotinelvonás jár-e hallucinációs tünetekkel. Fél egykor feladom a harcot. A virágmintás pizsamámban kisétálok az előszobába, felveszem a csizmámat, belebújok a kabátomba és rendkívül elegánsan elindulok cigarettát venni. Két utcával arrébb van egy üzlet, merem remélni, hogy nyitvatartásra vonatkozó „0-24ig” felirat megfelel a valóságnak. Baktatok a hóban, a vékony pizsamámban majd befagy a seggem. Egy lélek sincs az utcán, a normális emberek ilyenkor már alszanak, vagy békésen nézik a hülye TV-t. A bolt nyitva van, a kasszánál egy alkoholista kinézetű csávó várakozik. „Hát, öregem, én sem vagyok jobb nálad, függők vagyunk mind a ketten. Te legalább nem pizsamában jöttél a -12°C fokban. Ne vigyorogjál, baszki, mert nem vagyok jókedvemben! Fizesd ki azt a fél deci cseresznyét, aztán húzzál szépen a francba! A pénztáros is vigyorog, én nem tudom, mi olyan rohadt vicces ma éjjel! Nektek fogalmatok sincs, hogy mennyire veszélyes vagyok, nem gyújtottam rá már négy és fél órája! Add már oda neki azt a rohadt piát, lehet hogy pisztoly van nálam és mindjárt halomra lövök itt mindenkit!!!!”

– Jó estét kívánok, kérnék szépen egy csomag hosszú piros Multifiltert.

Nem tépem fel azonnal a cigarettás dobozt, egyrészt mert van bennem tartás, másrészt mert nem hoztam öngyújtót, így úgysem tudnék rágyújtani. Már egyáltalán nem vagyok hisztérikus, hazafelé menet szívecskéket rajzolok a kocsik ablakán a hóba. Otthon gondosan elhelyezek két szál cigarettát egy ékszeres dobozban. Ez rendkívül előrelátó gondolkodásra vall, milyen kár, hogy szükség esetén még véletlenül sem fog eszembe jutni ez az igazán kitűnő rejtekhely. Felcsatolom a dobozban talált ismeretlen eredetű ezüst karkötőt, majd miután ezt is elintéztem végre rágyújtok és azonnal írni kezdek, mert útközben azon kívül hogy szétfagytam eszembe jutott egy téma: A cigaretta.

 

Reklámok

EvelynnWhite névjegye

Középkorú, enyhén zavarodott nőszemély. Egyes – egybe nem hangzó - állítások szerint a „humorérzék” elnevezésű igen kedvező adottsággal rendelkezik. Ezzel még nem is volna semmi probléma, viszont egy – az olvasni tudó emberiség számára - igen rémisztő pillanatban a fejébe vette, hogy írni is tud. Hát itt kezdődtek a bajok…
Kategória: Csak úgy...
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

BÁTRAN MONDJ VÉLEMÉNYT!

